Garn, Sax och Krok

En blogg om handarbete

Amigurumi

1 Comment

Sedan min systersons tillkomst i April har jag fått upp ögonen för den Japanska virkkonsten, amigurumi, små virkade gosedjur. Det finns ett flertal roliga mönster att tillgå på nätet och ett av mina favoriter är helt klart från Johannas pyssel. Från henne har jag bland annat fått mönstret till en bedårande Muckla, de små djuren skapade av Sven Nordqvist i Pettson-serien.

20130913_202327

http://johanna.hantverkskollektivet.se/?page_id=633

Hela familjen

Hela familjen

 
Virkad elefant

 

 

Stickad KaninStickade även den här kaninen och sydde mjukt tyginlägg i öronen. En riktig mjukis alltså! Här ser man dock problemet med vanligt syntet tyg. Mycket utstickande tussar som inte passar sig för bebis-ominomande. För senare använding.

 

 

One thought on “Amigurumi

  1. Nämen, vad glad jag blir! Vilken ära! Tack så mycket, hoppas att mucklan blir en populär kompis =)

Leave a Reply

